بازاریابی, کسب و کار

۸ راه برای کاهش هزینه های بازاریابی در بحران های بازار

بازاریاب های موفق معمولا سعی می کنند در بحران های بازار٬ وقتی که دیگران ایستاده‌اند٬ جهش های بزرگ داشته باشند.

۸ راه برای بازاریابی در بحران را در این پست با هم بررسی می کنیم:

۱ – مذاکره برای تامین نیازمندی های اولیه از کانال های مشترک یا کانال های جایگزین

(مثال : تفاهم و همکاری دو شرکت در انتقال مواد اولیه در مسیرهای مشترک)

۲ – بازنگری در همکاری با موسسات حمل و نقل و جستجو برای راه حل های ارزان تر

(مثال : برنامه ریزی برای سفرهای درون شهری در روز یا ساعت های خاص)

۳- تعطیلی دفاتر کم استفاده تر و برنامه‌ریزی برای دفاتر مجازی

(مثال : تماس تلفنی نیروهای فروش از منزل یا فروشگاه های مجازی )

۴- تغییر سیاست پرداخت از حق الزحمه بر مبنای ساعت به پرداخت بر اساس میزان عملکرد

(مثال: تنظیم قراردادهای فروش صرفا بر مبنای درصد)

۵- جایگزینی کانال های ارتباطی ارزان در مراودات اداری

(مثال : استفاده از ای‌میل به جای نامه و فکس )

۶- حذف تبلیغات پرهزینه و سرمایه گذاری در روابط عمومی دیجیتال 

(مثال :حذف تبلیغات در رسانه های عمومی (رادیو و تلویزیون ) و حضور در شبکه های اجتماعی)

۷- باز‌طراحی محصول و تعدیل ویژگی های محصول بر اساس نیاز مشتریان

(مثال :کم کردن تزئینات و حذف تجملات  کالا )

۸- کاهش هزینه برگزاری کنفرانس ها و دوره های آموزشی

مثال : انتقال مفاهیم از طریق محتوای دیجیتال٬ مالتی مدیا و ای‌پاب

الهام گرفته از فصل پنجم کتاب Chaotics: The Business of Managing and Marketing in the Age of Turbulence (+)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *