بازاریاب های موفق معمولا سعی می کنند در بحران های بازار٬ وقتی که دیگران ایستادهاند٬ جهش های بزرگ داشته باشند.
۸ راه برای بازاریابی در بحران را در این پست با هم بررسی می کنیم:
۱ – مذاکره برای تامین نیازمندی های اولیه از کانال های مشترک یا کانال های جایگزین
(مثال : تفاهم و همکاری دو شرکت در انتقال مواد اولیه در مسیرهای مشترک)
۲ – بازنگری در همکاری با موسسات حمل و نقل و جستجو برای راه حل های ارزان تر
(مثال : برنامه ریزی برای سفرهای درون شهری در روز یا ساعت های خاص)
۳- تعطیلی دفاتر کم استفاده تر و برنامهریزی برای دفاتر مجازی
(مثال : تماس تلفنی نیروهای فروش از منزل یا فروشگاه های مجازی )
۴- تغییر سیاست پرداخت از حق الزحمه بر مبنای ساعت به پرداخت بر اساس میزان عملکرد
(مثال: تنظیم قراردادهای فروش صرفا بر مبنای درصد)
۵- جایگزینی کانال های ارتباطی ارزان در مراودات اداری
(مثال : استفاده از ایمیل به جای نامه و فکس )
۶- حذف تبلیغات پرهزینه و سرمایه گذاری در روابط عمومی دیجیتال
(مثال :حذف تبلیغات در رسانه های عمومی (رادیو و تلویزیون ) و حضور در شبکه های اجتماعی)
۷- بازطراحی محصول و تعدیل ویژگی های محصول بر اساس نیاز مشتریان
(مثال :کم کردن تزئینات و حذف تجملات کالا )
۸- کاهش هزینه برگزاری کنفرانس ها و دوره های آموزشی
مثال : انتقال مفاهیم از طریق محتوای دیجیتال٬ مالتی مدیا و ایپاب