بازاریابی

بازاریابی دوران رکود و ترجیح استراتژی نفوذ در بازار

معمولاً زمانی که در حال بازاریابی و فروش محصولات فعلی در بازار فعلی هستید نفوذ بیشتر در بازار مطرح میشود.بازار فعلی ممکن است اشباع شده، یا ممکن است رقابت زیاد شده‌باشد و یا محصول فعلی شما زمان برگشت پایینی داشته باشد. در چنین مواردی، استراتژی شما برای نفوذ در بازار چیست؟ در این نوشته چند پیشنهاد برای نفوذ در بازار مطرح می‌شود.

دم‌دست‌ترین روش- نفوذ قیمتی : قدیمی‌ترین ترفند، پایین آوردن قیمت محصول به منظور افزایش احتمالی جذابیت محصول و عهده‌دار شدن چالش رقابتی میباشد. گرچه، پیشنهادات کاهش قیمت، متنوع هستند. اگر قیمت را کاهش دهید، حاشیه‌ی سود شما کاهش می‌یابد. در غیر این صورت، مجبورید تغییراتی را در محصول اعمال کنید تا قیمت کم شود و در نتیجه از کم شدن حاشیه‌ی سود رنج نبرید. و اما اگر این تغییرات اعمال شوند آیا محصول هنوز خوب خواهد بود؟ بنابراین، نفوذ در بازار آنقدر آسان نیست و قبل از اینکه استراتژی پیاده‌سازی شود نیازمند تفکر زیاد است. نفوذ در بازار بر برند و موقعیت تاثیر میگذارد.

برنامه‌های تبلیغاتی: افزایش پیشبرد برای محصول، یک برنامه دیگر برای استراتژی نفوذ در بازار، به منظور افزایش استراتژی کشش در بازار است. با این حال، ممکن است که روش‌های ساده و قدیمی پیشبرد در تمامی زمانها مناسب نباشد. لذا مجبور خواهید شد تا پیشنهادات و طرح‌هایی خلاقانه به مشتری بدهید تا وی را علاقه‌مند کنید.

افزایش دسترسی: اگر محصول شما کانال‌محور است، پس افزایش دسترسی محصول شما بهترین استراتژی نفوذ در بازار برای فروش بهتر نسبت به رقبا خواهد بود. برای انجام این کار، باید کانال‌های واسطه‌گران و کانال‌های شرکا را بیابید. پیشنهادی که در اینجا مطرح است، حفظ کانالهای اشتراکی است که در تمامی زمان‌ها برای معامله و تجارت با شما انگیزه داشته باشد. با افزایش دسترسی، محصولات‌تان را از طریق کانال واسطه‌گران و خرده‌فروشان در هر جایی میتوانید ارائه دهید و تضمین می‌کنید که مشتری محصول شما را از دست نمی‌دهد و اطمینان دارد که هر کجا که برود به محصول شما دست پیدا می‌کند؛ و این یک راه مطمئن برای نفوذ در بازار است.

افزایش کاربرد: با افزایش کاربرد یک محصول می‌توانید مصرف آنرا افزایش دهید تا به نفوذ هر چه بیشتر در بازار دست یابید. با پیداکردن کاربردهای جدید برای محصول خود می‌توانید مصرف آن را افزایش دهید.

جذب مشتریان و واسطه‌گران رقبا: با کاهش قیمت برای توزیع‌کننده در یک منطقه‌ی معین و هدف‌گیری واسطه‌گرانِ محصولات رقبا میتوانید نفوذ خود را در بازار با کاهش مقدار فروش محصولات رقبا افزایش دهید.

تشویق افراد غیر مصرف‌کننده به استفاده از محصول: تشویق و ترغیب افراد غیر مصرف‌کننده به استفاده کردن از محصول کار سختی است و اینجا جایی است که دپارتمان بازاریابی هنر خود را نشان می‌دهد.

مانور در شرایط پرداخت: برای مشتریان شرایط پرداخت متفاوتی فراهم کنید. گزینه‌هایی متنوعی که هرکس با هر شرایطی بتواند انتخاب کند.

استراتژی‌ها و تاکتیک‌های فراوانی برای نفوذ در بازار وجود دارد. با این حال، زمانی که از چندین تاکتیک به همراه یکدیگر استفاده میکنید، این تاکتیک‌ها بهتر عمل میکنند. مثلاً افزایش دسترسی محصول باید همراه با افزایش پیشبرد باشد. با افزایش پیشبرد میتوانید کاربرد را افزایش دهید و مشتریان رقبا را جذب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *