بازاریابی, رسانه های اجتماعی, کسب و کار

۴مؤلفه تاثیر گذار در طراحی استراتژی بازاریابی امروز

۴ ویژگی که بازاریابی امروز را متمایز و پیچیده کرده است :

۱- مشتریان مطلع تر از گذشته هستند. مشتریان در انتخاب توانمند تر از گذشته هستند و قادرند به راحتی در مورد هر محصول اطلاعات نسبتا خوبی به دست بیاورند. فناوری اطلاعات هم به کمک آمده و ابزار بسیار قدرتمندی را در اختیارشان قرارداده است. حتی امروز دسترسی به تجربه سایر مشتریان نیز از طریق شبکه های اجتماعی فراهم شده است.

۲- گرایش مشتریان به خرده فروشی افزایش یافته است. امروز مشتریان علاقه مندی بیشتری برای خرید از برند های نه چندان معروفی که کیفیت را در حد قابل قبول ارایه می کنند٬ نشان می دهند. نام و نشان های خرده فروشی در میان هیاهوی تبلیغاتی برندهای بزرگ٬ فروش خوبی دارند.

۳- کپی برداری از محصول بسیار سریع تر انجام می شود. عمر مزیت های رقابتی امروز بسیار کوتاه است و رقبا به راحتی به آنها دست پیدا خواهندکرد. نرخ بازگشت سرمایه نیز در شرکت های نوآور و استارت‌آپ ها در معرض تهدید قرار دارد.

۴- تنوع راهکارهای فروش مستقیم افزایش یافته اند. امروزه کمپانی ها به وسیله ابزار های ارتباطی به راحتی به مصرف کننده (End User) دسترسی دارند و بدون نیاز به فرایند های بازاریابی سنتی مستقیم به مشتری کالا یا خدمات عرضه می کنند.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “۴مؤلفه تاثیر گذار در طراحی استراتژی بازاریابی امروز

  1. متاسفانه اين روزها بازار خيلي خرابه!!! علت هاي مختلف داره، وبلاگ “سفيران نور” سعي داره هر چند لاک پشتي، اين روند رو از لحاظ ديني بررسي کنه

    منتظر حضور گرم و صميمي شما دوست عزيز هستيم

    با پست:
    بـــازار سيـاه و عکس‌العمل امام صادق «عليه‌السلام»

    به روزيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *