“هنر حرفهای” عبارتی که زیاد می شنویم؛ “هنرمند” چهره ای که زیاد میبینیم. هنرمند حرفهای کسیت؟
چقدر پول دارد؟ زندگی فقیرانه ای دارد یا … . آیا ایده های پولساز هنری در کنج آتلیه های آنچنانی و در خلوت های هنرمندان تولید می شود؟ تبلیغات خلاق را چه کسانی می سازند؟ دستمزد یک گرافیک دیزاینر٬ طراح وب٬ انیماتور و… واقعا چقدر است؟
مشتری فهیم و غیرفهیم داریم ؟ آیا مشتری قدر هنر ما را دارد یا هنر ما اصلا قدری دارد؟ غالبا برای پاسخ های فوق جواب روشنی نشنیده ایم یا این که هنوز مرز حرفهای یا غیرحرفهای را نمی دانیم.
رضا بهرامی نژاد در یک کارگاه ۳ روزه به این سوال ها پاسخ می دهد. رضا می گوید چگونه می توانید از هنرتون پول تولید کنید! راه بیفتید و هنرتون رو بفروشید! رضا تفاوت های یک آرتیست و یک دیزاینر را می داند و می گوید حتما برای پولدار شدن نباید ونگوک یا میکل آنژ شد؛ یا برای تولید ایده های خلاق نباید سال ها ریاضت کشید!
رضا بهرامی نژاد کیست؟ مستندساز و دیزاینر خوش فکرٍ همشهری من! (بیشتر). من در کارگاه دوم کارخانه رویا از رضا جواب سوال های بالا را گرفتم و کلی چیزای دیگه! برای اطلاعات بیشتر به این لینک ها سر بزنید: معرفی کارگاه٬ گزارش کارگاه اول٬ گزارش کارگاه دوم
این کارگاه برای چه کسانی هست؟یا چه کسانی باید در این کارگاه شرکت کنند؟
اول : کسانی که کسب و کارشون به نوعی با هنر درگیر هست؛ هنرمندانی که کسب و کار دارند یا کسب و کار هایی که هنرمند دارند.
دوم : کسانی که دوست دارند کسب و کار هنری داشته باشند.
راستی این داستان روباه چی بود؟ جلسه اول کارگاه سوم داستاناش رو بشنوید!
عالی بود ممنونم