بازاریابی, خلاقیت و نوآوری, کسب و کار

مرگ نوآوری با ۱۰ اشتباه بزرگ در بحران های بازار

در بحران های بازار وقتی شرکت‌ها محتاط نگران بودجه و حفظ مشتریان هستند٬ محتاط‌تر و محافظه‌کارتر می‌شوند. محافظه‌کاری نقطه شروع دوری از خلاقیت است و تفاوتی ندارد که در بحران‌های بازار باشد یا در شرایط بلوغ یک کسب و کار. وقتی دروان سخت فرا‌می‌رسد شرکت‌هایی که در تحقیق و توسعه‌ی محصول جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند به تولید جریان نقدی ادامه خواهند داد. و سود نهایی و قابل توجه آن‌ها در هنگام بازگشت به شرایط عادی حاصل می‌شود.

به طور مثال اپل در شرایط بحران اقتصادی ۲۰۰۱ ٬ روی آی‌پاد و آی‌تونز سرمایه گذاری کرد و پس از بازگشت رشد اقتصادی توانست به جایگاهی برتر از رقبا دست پیدا کند.

در ادامه ۱۰ اشتباه بزرگ مدیران برای نابودی نوآوری را باهم مرور می‌کنیم:

۱- سوزاندن استعدادها

۲- تضعیف فناوری

۳- کاهش خطرپذیری

۴- توقف توسعه‌ی محصول

۵- جایگزینی مدیران رشدمدار با مدیران متمایل به کاهش هزینه

۶- نادیده گرفتن و کنار کشیدن از پدیده جهانی سازی

۷- صدور مجوز مدیران ارشد اجرایی برای کنارگذاشتن راهبرد کلیدی نوآوری

۸- تغییر استانداردهای عملکرد

۹- تقویت سلسله مراتب به جای همکاری

۱۰- عقب نشینی به درون قلعه محصور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *