بازاریابی, کسب و کار

ساده، جهانی و ویروسی

امروزه برای پیدا کردن فرمول‌های تولید کالا یا عرضه خدمات با فروش بالا و مداوم، همه تلاش می کنند. اما راه‌حل‌های پیچیده اما همیشه کارآمد نخواهند بود؛ از سویی پیاده‌کردن کامل آنها مستلزم زمان و هزینه بالاست و اندک خطایی ضریب موفقیت آن را به شرکت کاهش می‌دهد و از سویی دیگر کسب وکار های نوپا لزوما قادر به استفاده از آنها نیستند. برای کسبوکارهای نوپا و درحال‌توسعه فرمول‌های ساده و کارآمد نظیر sample – global – viral  ( ساده، جهانی و ویروسی) مفید و موثر خواهدبود.

ساده: سعی کنیم کالا و خدمات ما برای استفاده ساده باشد. همه پیچیدگی‌ها، تکنولوژی وهزاران خط کد،مربوط به ما هستند و مخاطب نباید از آن مطلع و درگیر فهم آن باشد. هر چه استفاده‌کردن، برقراری ارتباط و لذت بردن از آن ساده‌تر باشد، موفقیت محصول محتمل‌تر است. محصولاتی که دارای بالاترین تکنولوژی، بیش‌ترین جزییات و پیچیده‌ترین کدهای نرم‌افزاری هستند، در صورتی که دردسترس باشند فروش خواهندرفت.

جهانی: چیزی بسازیم که دایره مخاطبان آن وسیع باشد. بزرگ‌تر از دانشگاه، شهر و کشور خود فکر کنیم. شاید کسی در هزاران فرسخ دورتر همین الان نیاز به همین محصول داشته‌باشد. پس ابزار ارتباطی محصول و خدمات خود را توسعه‌دهیم. معمولا میگوییم “جوینده یابنده است.” خوب خواهد بود که محصولات خود را همیشه در لیست انتخابهای جویندگان جهانی! قرار دهیم. 

ویروسی: محصولی است که خودش خودش را بازاریابی می‌کند. سعی‌کنیم همه قواعد و اصول بازاریابی را در طراحی محصول دخیل کنیم. مهمترین بازاریاب و مدیر فروش برای محصول ما، خود محصول و خدمت ماست. “مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید”. بازطراحی محصولات با این نگرش می تواند در توسعه فروش و محبوبیت
کالای ما بسیار موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *