تیکی تاکای خلاقیت, خلاقیت و نوآوری, کارآفرینی, کسب و کار

تیکی تاکای خلاقیت (۹) – یک دسته نارضایتی!

مقدمه:
این پست در ادامه پست های قبلی با عنوان “۱۰۱تکنیک حل خلاق مسأله یا راهنمای اندیشه‌های نو برای کسب‌وکار” است. پست هایی که برداشت آزادی است از این کتاب. وجه تسمیه این تغییرنام، همراهی دوست عزیز و خلاق بنده آقای سیدعلیرضا کاشی‌زاد است که بعد از انتشار پست‌های قبلی نسخه تریزی آن را منتشر می‌کردند و پیشنهاد دادند تا این مطلب به صورت دنباله‌دار و پشت‌سرهم منتشر شود و این عنوان را انتخاب کردند.
پیشنهاد می‌کنم حتما بعد از این مطالب نسخه تریزی آن را مطالعه کنید.

یک دسته نارضایتی!

چه کسانی نقاط ضعف کار را به خوبی می‌شناسند و می‌توانند آن ها را خوب تشخیص بدهند؟ معلوم است، کسانی که از این نقاط ضعف آسیب دیده‌اند و ناراضی‌اند. مخاطبان ناراضی از خدمات ما، نقاط چالش برانگیز و تاریک کسب‌و‌کار ما را خوب می‌شناسند. تیکی تاکای شماره ۹ می‌گوید: ابتدا تا می‌توانی در جمع‌آوری شکایات تلاش کن؛ آنها را از ذهن و کلام مخاطبان‌ات بیرون بکش و سپس آنها را دسته‌بندی کن.

بسیاری از راهکارهای ساده که غالباً به علت سادگی و پیش‌پاافتادگی به آنها توجهی نمی‌شود، پاسخی برای شکایاتی است که معمولاً گفته و نوشته نمی‌شود. استخراج نارضایتی‌ها و دسته‌بندی آنها و اصلاح مواردی که تکرار آنها زیاد است ( دسته‌های شلوغ ) می‌تواند به روان‌تر شدن و بهبود نظام کسب‌و‌کار کمک نماید. به بیان دیگر اجازه می دهیم کسب‌وکارمان مدتی نفسی تازه کند. اگر دسته بندی نارضایتی ها درست انجام شود از تکرار پاسخگویی به آنها و موازی‌کاری برای اصلاح آنها نیز جلوگیری خواهدشد.

بکارگیری این تیکی‌تاکا در کار و زندگی:

لیستی از مواردی که باعث خستگی شما یا همکاران‌تان در کار می شود را تهیه کنید. مشترکات آنها را جدا کنید و سعی کنید برای رفع شلوغ ترین دسته آن راه حلی پیدا کنید. ( راحت‌ترین و ساده‌ترین راه حل را پیدا کنید. )

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *